Miscarile de baza la inot

Miscarile de baza la inot

Pentru a invata procedeele de inot trebuie tinut cont de fiecare miscare de baza la inot a fiecarui procedeu. Procedeele de inot au in componenta sa miscari de baza pentru maini picioare si un anumit tip de respiratie. Dupa executarea corecta a acestora urmeaza sincronizarea. Daca totul merge bine si nu intampinati probleme la executarea unei miscari sau a sincronizarii finale a mainilor cu bratele si respiratia veti invata sa inotati procedeul dorit.

Primul lucru esential pentru a invata sa inotati este sa capatati suficienta incredere pentru a va putea sustine greutatea trupului in apa. Invatati sa va controlati respiratia, astfel incat sa va puteti scufunda fara probleme si sa puteti expira in apa. Deprindeti-va sa deschideti ochii si priviti in jur pe sub apa. Exersati plutirea intr-o apa de mica adancime, avand in jur alti inotatori. Nu va aventurati in zone unde nu puteti atinge fundul bazinului decat dupa ce veti fi suficient de priceput pentru a o face.

Respiratia la inot

Intrati si iesiti brusc din apa . Tineti-va respiratia cand va scufundati. Expirati pe nas sub apa.

Cum sa faceti pluta in bazinul de inot

Cu genunchii indoiti si cu umerii sub apa, intindeti bratele in fata. Respirati profund, scufundati fata si impingeti usor cu picioarele, astfel incat sa ajungeti cu fata in jos la suprafata apei. Relaxati corpul. Pentru a reveni din pozitia plutei, coborati bratele si aduceti genunchii in sus, indoindu-i, ridicand in acelasi timp capul din apa. Indreptati-va si ridicati-va in picioare, pe fund.

Cum sa calci apa in bazinul de inot

Intr-o apa sufiecient de adanca, tineti capul deasupra pedaland cu picioarele, vaslind cu mainile si tinand corpul vertical. Puteti si sa ridicati genunchii, tinandu-i usor departati, apoi sa impingeti ambele picioare in jos, indreptandu-le. O a treia metoda este de a misca alternativ din gambe.

Controlul respiratiei sub apa

Exersati batutul apei cu picioarele alternand cu secvente de respiratie, tinandu-va de marginea bazinului. Ridicati trupul si picioarele, stand cu fata in apa. Bateti din picioare cu o miscare de forfecare. Intoarceti fata in lateral, cand pe o parte, cand pe alta, pentru a inspira.