Afla noi informatii folosind pagina celor mai frecvente intrebari: Cele mai frecvente intrebari despre inot


Cursuri de inot pentru copii si adulti in Bucuresti

Cursul de inot pentru adulti presupune o urmarire individuala precisa fata de cursurile de initiere pentru copii unde acestia se adapteaza cu usurinta de cele mai multe ori indiferent de situatie. Adultul se poate adapta mai greu la mediul acvatic; rezistenta musculara, respiratorie sau cardiovasculara poate avea o evoluare mai lenta ingreunand astfel procesul de asimilare a cunostintelor practice in domeniul sportiv. Insa niciodata nu este prea tarziu, poti sa te inscrii la cursurile de inot special organizate pentru adulti unde fiecare individ este tratat in functie de posibilitatile optime ale organismului, tinandu-se cont de particularitatile individuale. Prin cursurile de inot pentru adulti vom urmari inbunatatirea conditiei fizice, recuperarea functiilor deficitare (acolo unde este cazul) si adaptarea motorie la mediul acvatic. Vom tine cont de perioada necesara de relaxare astfel incat totul sa decurga cu usurinta fara stres sau efort necorespunzator. Daca ai impresia ca nu mai poti invata sa inoti probabil ca te subestimezi. Majoritatea adultilor prezenti la cursurile noastre invata sa inoate. Perioada de timp insa difera in functie de varsta fiecaruia si problemele individuale. Chiar daca poti invata invata mai greu, prin simpla practicare a exercitiilor pregatitoare vei avea o conditie fizica si o starea generala de sanatate mai buna, o capacitatea mai mare de munca si un spirit de initiativa crescut.

 

Etapele standart ale unui curs de initiere pentru copii.Cursuri de inot pentru copii

- Incalzirea pe uscat realizata prin joaca pentru acomodarea cu antrenorul
Se realizeaza prin miscari rapide ce au ca scop incalzirea celor mai importante grupe musculare si articulatii ale organismului. Prin incalzirea pe uscat se urmareste prevenirea leziunilor musculare sau a crampelor musculare denumite si "carcei" (foarte desi intalniti la adulti datorita scaderii calciului si magneziului din organism).

- Acomodarea cu mediul acvatic
In aceasta etapa se urmareste acomodarea cu apa si invatarea primelor exercitii simple la bara, exercitii simple de respiratie, formare a tehnicii si intretinere a principalelor grupe musculare.

- Formarea deprinderii de a executa exercitiile corect, relaxat, economic si eficient.
Dupa acomodarea cu mediul acvatic si invatarea primelor exercitii la bara, se va urmari eficienta acestor exercitii prin "inlocuirea" barei cu o pluta sau o bagheta. Se vor repeta aceleasi exercitii in miscare solicitand mai mult rezistenta musculara, respiratorie si cardiovasculara. Toate exercitiile sunt realizate si puse in practica in functie de posibilitatile subiectului. Inotul prezinta o gama larga de exercitii ce pot fi realizate de la simplu la complex sau de la usor la greu putand fi adaptate oricarei persoane pentru o solicitare corespunzatoare.

-In final se urmareste dezvoltarea calitatilor motrice.
Acest lucuru se realizeaza prin insusirea miscarilor de baza ale procedeelor craul si spate. Coordonarea bratelor si a picioarelor cu respiratia.

Etapele standart ale unui curs de initiere pentru adulti.Cursuri de inot pentru copii si adulti

- Incalzirea pe uscat
Se realizeaza prin miscari usoare ce au ca scop incalzirea celor mai importante grupe musculare si articulatii ale organismului. Prin incalzirea pe uscat se urmareste prevenirea leziunilor musculare sau a crampelor musculare denumite si "carcei" (foarte desi intalniti la adulti datorita scaderii calciului si magneziului din organism).

- Acomodarea cu mediul acvatic
In aceasta etapa se urmareste acomodarea cu apa si invatarea primelor exercitii simple la bara, exercitii simple de respiratie, formare a tehnicii si intretinere a principalelor grupe musculare.

- Formarea deprinderii de a executa exercitiile corect, relaxat, economic si eficient.
Dupa acomodarea cu mediul acvatic si invatarea primelor exercitii la bara, se va urmari eficienta acestor exercitii prin "inlocuirea" barei cu o pluta sau o bagheta. Se vor repeta aceleasi exercitii in miscare solicitand mai mult rezistenta musculara, respiratorie si cardiovasculara. Toate exercitiile sunt realizate si puse in practica in functie de posibilitatile subiectului. Inotul prezinta o gama larga de exercitii ce pot fi realizate de la simplu la complex sau de la usor la greu putand fi adaptate oricarei persoane pentru o solicitare corespunzatoare.

-In final se urmareste dezvoltarea calitatilor motrice.
Acest lucuru se realizeaza prin insusirea miscarilor de baza ale procedeelor craul spate si bras. Coordonarea bratelor si a picioarelor cu respiratia.

 

Acestea sunt doar cateva etape pe care un adult le poate parcurge cu usurinta intr`un curs de inot. Pe masura ce invata sa inoate, exercitiile se pot complica iar programul se poate schimba complet trecandu-se la regimul de consolidare si perfectionare prin care se va urmari dezvoltarea tehnicii si capacitatii de efort a organismului cu scopul de a perfectiona miscarile pentru stilurile de inot craul, spate si bras.