Inotul ! De ce inot ?

De ce Inot ?

Inotul este cel mai complex sport, solicita intreaga

Inot

Cursuri de inot cu copii

musculatura si pune in miscare toate articulatiile corpului.  Este cel mai complet sport din toate punctele de vedere, singurul ce poate raspunde in totalitate nevoii de miscare. Este ridicat la rangul de sport terapeutic si folosit in tratarea mai multor afectiuni din domenii cat se poate de variate. Un sport indicat de catre toti medicii pentru a preveni complicatiile sau pentru a recupera functiile deficitare dupa o posibila interventie chirurgicala.

Beneficiile inotului

• inotul creste rezistenta recardio-pulmonara;
• inotul stimuleaza circulatia sangvina;
• inotul contribuie la mentinerea unei tensiuni arteriale stabile;
• inotul reduce riscul bolilor cardiovasculare;
• inotul dezvolta majoritatea grupelor musculare (mai mult de doua treimi din intreaga suprafata musculara);
• inotul intareste ligamentele articulare, prevenind posibilele leziuni;
• inotul imbunatateste postura corporala;
• inotul dezvolta flexibilitatea;
• inotul genereaza stari de bine, pozitive;
• inotul ajuta la imbunatatirea starilor de anxietate si amelioreaza simptomele de depresie;
• inotul relaxeaza muschii dupa stresul unei zile obositoare;
• inotul stimuleaza cresterea si dezvoltarea fizica si psihica;
• inotul imbunatateste dezvoltarea psihomotorie.

Stiluri de inot

1. Procedeul bras: pe burta, se tin picioarele indoite lateral si se fac miscari circulare, asemanatoare cu miscarile broscutei. Bratele se duc intii in fata, cu palmele apropiate, intoarse spre exterior, apoi se indeparteaza pe lateral, urmind o apropiere in forta a coatelor, (astfel se impinge foarte mult apa si inaintarea se face cu mai multa viteza). Miinile se duc din nou in fata capului. Miscarile miinilor trebuie sa fie coordonate odata cu cele ale picioarelor.

2. Procedeul spate: pe spate, se duc miinile intinse alternativ pe linga corp, in miscare circulara. In momentul atingerii apei, se indoaie bratul. Cotul intra primul, iar palma se face caus. Talpile picioarelor se indoaie sus-jos, cit mai in viteza posibil.

3. Procedeul craul: se tine capul in apa, cu ochii deschisi, timp in care se sufla in apa. Miscarile bratelor sint alternative. De exemplu, se porneste cu bratul drept intins in fata, iar stingul executa o miscare circulara, cotul fiind usor indoit, iar palma in forma de caus. In acest timp se indoaie picioarele sus-jos, de la genunchi. Capul se ridica din apa la fiecare trei brate inotate si se respira cind intr-o parte, cind in alta.

4. Procedeul fluture: se duc ambele brate concomitent in fata, palmele fiind paralele cu nivelul apei. Bratele imping foarte puternic in apa cind ajung la nivelul soldului, cu palmele facute caus. Apoi se scot miinile din apa. Se da din picioare alternativ cu bratele – picioarele sint drepte, apropiate si se indoaie gleznele in sus si in jos, concomitent.

In mai putine cuvinte inotul inseamna sanatate. iar daca inlocuim cuvantul inot cu sanatate, intrebarea din titlu: “De ce inot?” nu isi va mai avea rostul !

Related Posts